وب سايت ها
روابط عمومی [..]
در باره‌ی روابط عمومی [..]

آشنايي با «روابط عمومي»

   روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با توجه به خط مشی خود و در جهت اطلاع‌رسانی صادقانه و به‌موقع، در طول سال ۱۳۸۸ اقدام به ارسال بیش از ۲۶۵ خبر از فعالیت‌ها و موفقیت‌های خود به رسانه‌های مختلف محلی، اُستانی و كشوری نموده است. همچنین بیش از ۲۱۰ اطلاعیه‌ی داخلی و خارجی صادر و حدود ۱۸۰ عنوان همایش منطقه‌ای و كشوری، در پایگاه اطلاع‌رسانی خود به‌ثبت رسانده است.

   از دیگر اقدامات روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در سال ۱۳۸۸ می‌توان به برنامه‌ریزی برگزاری بیش از ۳۱۲ مراسم در سالن‌های همایش، سالن‌های كنفرانس و سالن‌های ورزشی دانشگاه و نیز سایر نقاط شهرستان اشاره نمود. /ه.د

آخرین به‌روزرسانی: اسفند ۱۳۸۹

تعريف «روابط عمومي»

   روابط عمومی عبارت است از ابلاغ اطّلاعات واقعی به مخاطبان ذی‌ربط و كسب نظر آن‌ها به‌منظور ايجاد حُسن تفاهم. /ه.د

اهداف و وظايف

- فرهنگ‌سازی و تقویت احساس هویت برای سازمان
- اعتبارسازی برای سازمان
- نظریه‌پردازی و ایده‌سازی
- پیش‌بینی برخی از رویدادها و شرایط آتی
- شناسایی محورهای بروز بُحران و فراهم آوردن فرآیندهای برنامه‌ریزی برای پیشگیری
- ارتباط با رسانه‌ها
- شركت مستمر در جلسات مهم دانشگاه
- ارتباط مستقیم و مستمر با مسؤولان
- جمع‌آوری اخبار و اطلاعات مورد نیاز
- ایجاد حُسن رابطه بین كاركنان و مسؤولان
- تهیه و تدوین اخبار، بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها، آگهی‌ها و پیام‌های دستگاه و ترتیب نشر و انعكاس آن در رسانه‌های گروهی
- پیگیری انجام به‌موقع وعده‌های مسؤولان، به‌منظور انعكاس نتایج به‌دست‌آمده در داخل و خارج از سازمان
- بررسی مطالب مطروحه در رسانه‌های گروهی و مجامع عمومی، در رابطه با فعالیت‌های مستقیم و غیرمستقیم دستگاه مربوطه به‌منظور اطلاع، انعكاس و پاسخ‌گویی در صورت لزوم
- فراهم آوردن حُسن ارتباط متقابل بین مردم و مسؤولان دانشگاه
- برقراری ارتباط با سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی
- بررسی دیدگاه‌ها و سنجش افكار عمومی، در چارچوب وظایف محوله و ارائه‌ی نتایج حاصله به مسؤولان ذی‌ربط به‌منظور اتخاذ روش‌های مطلوب و تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها
- تحلیل و توجیه برنامه‌های اجرایی جهت تنویر افكار عمومی
- مطالعه، بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور ارتقاء كیفیت فعالیت‌های تبلیغاتی، انتشاراتی، ارتباطی و ارشادی دستگاه ذی‌ربط
- مشاركت و برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و مهمانی‌های رسمی
- مدیریت وب‌گاه خبری، وب‌نوشت و صندوق پُست الكترونیك دانشگاه
/ه.د