صفحهٔ اصلي
گفتار
خواص پیـازچـه
اولین موضوع مهم در باره‌ی این سبزی ویتامین ث ...



اولین موضوع مهم در باره‌ی این سبزی ویتامینC فراوان آن است به طوری كه با خوردن 100 گرم از این سبزی 26 میلی‌گرم ویتامینC به بدن می‌رسد بنابراین گنجاندن پیازچه در رژیم غذایی روزانه به خصوص در فصول سرد سال كه سرماخوردگی شایع‌تر می‌شود یك عادت غذایی مطلوب تلقی می‌شود.
نكته‌ی دیگر در باره‌ی این پیازچه پتاسیم زیادی است كه در آن یافت می‌شود بنابراین كسانی كه فشار خون دارند بهتر است پیازچه‌ی بیشتری مصرف كنند. فراموش نكنید كه درحجم مساوی پیاز و پیازچه، پیازچه دارای كالری كمتر و فیبر بیشتر است بنابراین خوردن این سبزی به كسانی كه قصد كاهش وزن دارند، پیشنهاد می‌شود.
البته سبزی‌ها تقریبا همگی دارای انرژی برابرند و گزینه‌های مناسبی هستند كه برای كاهش وزن به افراد توصیه می‌شوند. در ضمن، نباید اصل تنوع را فراموش كرد و باكمی تعریف از یك سبزی بقیه را به كل كنار گذاشت.
سلامت