صفحهٔ اصلي
گفتار
كنترل دیابت نوع ۲ با تغییر سبك زندگی.
شما می‌توانید با تغییر رژیم غذایی و انجام فعالیت بیشتر سلامت كلی خود را بهبود ببخشید، قند خونتان را پایین بیاورید و شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی و سكته را در خود كاهش دهید.



در این جا راه‌هایی پیشنهاد می‌شود تا بعد از تشخیص دیابت نوع۲ تا جایی كه ممكن است زندگی سالمی داشته باشید.
نگهداری وزن در حد ایده‌آل
بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، اضافه وزن دارند.كاهش وزن و رسیدن به وزن طبیعی به كنترل قند خون كمك كرده، موجب می‌شود كه احساس سلامت بهتری داشته باشید. شاخص توده بدن ( BMI ) اندازه‌گیری چربی بدن است كه براساس قد و وزن هر شخص محاسبه می‌شود. یك BMI سالم باید كمتر از 25 باشد. در صورتی كه BMI شما بیش از ۲۵ است باید در مورد كاهش وزن خود با پزشك مشورت كنید. 
بهتر است با تعیین هدف كاهش ۷٪ از وزن كنونی خود شروع كنید. مثلا اگر 113 كیلوگرم وزن داریددر قدم اول باید 8 كیلو وزن كم كنید. كاهش وزن به بهبود وضعیت سلامت در شما كمك می‌كند، بنابراین در صورتی كه به كندی وزن از دست می‌دهید نگران نباشید. استفاده از رژیم غذایی سالم همراه با ورزش بهترین راه كاهش وزن است.
غذاهای سالم را انتخاب كنید
كمتر از ۲۵٪ از كالری دریافتی شما باید از چربی‌ها تامین شود. ازمصرف غذاهای چرب نظیر گوشت‌های دارای چربی، هات داگ، غذاهای آماده و ماكارونی خودداری كنید. اگر كاهش میزان چربی از كالری‌ها به كاهش وزن كمكی نمی‌كند، میزان كل كالری دریافتی خود را كاهش دهید.
مقدار كالری كه شما باید روزانه مصرف كنید بستگی به این دارد كه چه وزنی دارید.
به طور منظم ورزش كنید
انجام ورزش متوسط، نظیر پیاده روی، دوچرخه‌سواری وشنا به میزان ۱۵۰ دقیقه در هفته به كاهش وزن شما كمك می‌كند و سبب سلامت قلب و عروق می‌شود. برنامه ورزشی خود را در طول روزهای هفته تقسیم كنید( به عنوان مثال ۵ جلسه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای ) سعی كنیداین وضعیت پیش نیایدكه دو روز پشت سرهم ورزش نكرده باشید.
در صورتی كه مشكل جسمی عمده‌ای كه سبب محدودیت ورزشی در شما شود ندارید، تمرینات ورزشی مقاومتی را جزو كارهای روزه مره خود قرار دهید. مثلا ۳ بار در هفته وزنه برداری كنید به طوری كه سبب افزایش قدرت عضلانی در تمام عضلات شما شود.
نوین پزشكی