صفحهٔ اصلي
گفتار
این خوراكی ها بعد از ورزش سم هستند .



ورزش یكی از راه هایی است كه به شما كمك می كند تا بتوانید به سرعت وزن خودتان را كاهش دهید اما در كنار آن تغذیه نیز نقش اساسی را ایفا می كند. بسیاری از افرادی كه نمی توانند از راه ورزش كردن خودشان را لاغر كنند معمولا در تغذیه مشكلاتی را دارند. در اینجا تعدادی از بدترین خوراكی ها برای زمان بعد از ورزش را برای شما آوردیم.

سبزیجات خام
سبزی و میوه همیشه در لیست بهترین خوراكی ها قرار داشته اند و محققان و پزشكان به خوردن آن ها توصیه می كنند. اما با این حال سبزی ها خوراكی های مناسبی برای بعد از ورزش نیستند چرا كه نمی توانند به متابولیزم بدن كمك كنند و همچنین انرژی های از دست رفته بدن را بازیابی نمی كنند.


فست فودها
یكی از بدترین خوراكی های دنیا فست فود است. انواع روغن های فرآوری شده و چربی های مضر در این خوراكی ها وجود دارد كه می تواند به راحتی میزان تراكم چربی در بدن شما را افزایش دهد. مهمترین دلیلی كه برای منع خوردن آن ها بعد از ورزش ارائه می شود این است كه كالری بسیار بالای هر لقمه از این غذاها ساعت ها تلاش شما برای سوزاندن كالری را از بین می برد.

تنقلات شور

خرودن تنقلات یكی از تفریحاتی است كه بسیاری از جوانان به آن علاقمند هستند. از جمله محبوب ترین تنقلات می توانیم به چیپس و پفك اشاره كنیم كه البته بسیار شور هستند. تقریبا تمامی پزشكان بر این عقیده هستند كه خوردن تنقلات بعد از ورزش می تواند به عنوان یك سم برای ورزشكاران شناخته شود. این تنقلات سطح پتاسیم را در بدن كاهش داده و خطراتی را برای آن ایجاد میكند.

انواع شیرینی

یكی دیگر از سم های خوراكی برای افراد چاق انواع شیرینی و دسر است. خوردن این دسرها و شیرینی ها می تواند به راحتی تمامی كالری ورزش شما را به بدن بازگرداند و همچنین و به هیچ عنوان برای افراد لاغر هم توصیه نمی شو. شیرینی این دسرها مصنوعی هستند و بیشتر به قلب شما فشار وارد می كنند.

پنیر

لبنیات از جمله مهمترین خوراكی های  هستند كه بدن انسان به آن ها نیاز دارد و البته به استخوان سازی و بسیاری از فعالیت های بدن نیز كمك می كند. این درحالی است كه بسیاری از پزشكان مصرف آن را بعد از ورزش توصیه نمی كنند چرا كه باعث افزایش سطح نمك در بدن می شود و هم رده تنقلات قرار می گیرد.
تابناك