صفحهٔ اصلي
گفتار
اثرات ورزش در ماه مبارك رمضان



ورزش در ماه رمضان از تجمع چربي در بدن جلوگيري كرده و عمل سوخت و ساز را تسهيل مي كند.
رييس هيات پزشكي ورزشي گيلان با بيان اينكه ورزش به صورت صحيح و اصولي سبب آرامش و كاهش استرس مي شود و تمركز فكري را نيز تقويت مي كند گفت ورزشكاراني كه در اين ماه روزه مي گيرند كمتر دچار مشكلات گوارشي و قند خون مي شوند.
حق شناس با اشاره به اينكه بهترين زمان ورزش در ماه مبارك رمضان 1/5 تا 2/5 ساعت بعد از افطار است افزود ورزشهاي شنا و پياده روي براي آماده نگهداشتن بدن ضروري است و توصيه مي شود در اين ماه تمرينات ورزشي سبك تر انجام شود زيرا حركات ورزشي سنگين موجب از دست دادن نمك و آب زياد و ضعف شديد خواهد شد.
وي با اعلام اين كه ورزشكاران مي توانند با برنامه هاي غذايي مناسب انرژي مورد نياز خود را براي انجام فعاليتهاي ورزشي و ساختار بدني بدست آورند افزود مصرف تمام گروههاي اصلي غذايي شير و لبنيات ، نان و غلات ، سبزيجات و ميوه جات ، گوشت ، تخم مرغ و حبوبات بدون پوست در اين ماه ضروري است.
واحد مركزی خبر