صفحهٔ اصلي
گفتار
چند توصیه پزشكی
پزشكان می گویند مبتلایان به میگرن پیش از روی آوردن به داروهای مسكن قوی ، از آسپرین استفاده كنند.


 
 

واحد مركزی خبر به نقل از شبكه تلویزیونی فاكس نیوز : تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی كه با احساس شروع علائم سر درد میگرنی اقدام به مصرف سه قرص آسپرین بكنند، تا مقدار زیادی از مصرف قرص های مسكن قوی راحت می شوند.

براساس این تحقیق ، 20 درصد افرادی كه با شروع علائم سردرد میگرنی، از آسپرین استفاده می كنند به صورت كامل از عوارض میگرن راحت می شوند و همچنین پنجاه درصد تا حدودی از این عوارض خلاص می شوند. همچنین آسپرین برخی از عوارض جانبی میگرن را نیز رفع می كند.

مولتی ویتامین ؛ ممنوع

مصرف مولتی ویتامین در سه ماهه آخر بارداری باید متوقف شود.

تحقیقات گسترده ای درباره تاثیر مولتی ویتامین ها بر ابتلای زنان به سرطان سینه صورت گرفته و نتایج گوناگون و متناقضی را در بر داشته است كه گاه از موثر بودن مصرف مولتی ویتامین ها بر كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و گاه از بی تاثیر بودن مصرف آنها خبر داده اند.

با این حال دانشمندان می گویند مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری به زنان توصیه نمی شود زیرا این امر دشواریها زایمان ، تولد زودرس كودك و برخی ناهنجاری ها را در تولد كودك ایجاد می كند.

همچنین پزشكان به زنان توصیه می كنند به جای اتكا به مولتی ویتامین ها ، به برنامه درست غذایی كه ویتامین ها و مواد معدنی لازم را تامین می كنند روی آورند.

نقش مصرف زیاد گوشت قرمز در ابتلا به سرطان مثانه

پزشكان می گویند ، مصرف زیاد گوشت قرمز به خصوص به شكل كبابی یا سرخ شده ، ابتلای افراد به سرطان مثانه را افزایش می دهد.

به گفته پزشكان ، تحقیقات جدی شكی نگذاشته است كه مصرف هر چه كمتر گوشت قرمز برای سلامت افراد بهتر است به شكلی كه در برخی از كشورهای صنعتی، روزهای دوشنبه را روزهای بدون گوشت نام گذاشته اند و از شهروندان نیز می خواهند دست كم در این روز از مصرف گوشت قرمز خودداری كنند.

به باور پزشكان ، افرادی كه زیاد گوشت قرمز مصرف می كنند پنج برابر بیش از دیگران با ابتلا به سرطان مثانه روبرو هستند در حالی كه افرادی كه بیشتر تلاش می كنند از گوشت های سفید در برنامه های غذایی خود استفاده كنند، كمتر دچار این عارضه می شوند.

خواب را جدی بگیرید

فرانس 24 : كم خوابی احتمال دارد به بیماری های متعددی منجر شود.انسان ها روز به روز وقت كمتری به خواب اختصاص می دهند و این درحالی است كه خواب برای سلامتی انسان بسیار اساسی است. یك سوم انسانها به اختلال خواب مبتلا هستند.

این اختلالات احتمال دارد به اضافه وزن ، دیابت ، افزایش فشار خون ، ناراحتی های قلبی و حتی افسردگی منجر شود با این حال زندگی مدرن از مدت خواب انسانها كاسته است به طوری كه حدود چهل سال پیش در ساكنان شهرهای بزرگ حداقل دو ساعت بیشتر از امروزی ها می خوابیده اند.

اختلال خواب احتمال دارد به كابوس ، بی خوابی و قطع تنفس در خواب منجر شود. این درحالی است كه از هر دو فرد مبتلا به اختلال خواب یك نفر برای درمان به پزشك مراجعه می كند.

بی خوابی ، زنان را دو برابر بیشتر از مردان مبتلا می كند و این اختلال پس از پنجاه سالگی وخیم تر می شود. دیگر اختلالی كه بین دو تا چهار درصد انسانها به آن مبتلا هستند ، قطع تنفس در خواب است.

در این حالت احتمال دارد بیمار در طول شب بیش از هشتاد بار دچار قطع تنفس شود كه در این امر هر بار چندین دقیقه طول می كشد. این بیماری با دستگاه حس گر و دوربین در مراكز درمان اختلالات خواب تشخیص داده می شود. این بیماری در بیشتر موارد به ناراحتی های قلبی-عروقی منجر می شود.

مردان در مقایسه با زنان بیشتر به اختلال قطع تنفس در خواب مبتلا می شوند و این اختلال با افزایش سن بیشتر می شود. شیوه زندگی نیز در تنظیم خواب احتمال دارد موثر باشد.

اضطراب، مدت زمان لازم برای رسیدن از خانه به محل كار و بالعكس ، تغییر ساعت درونی بدن شاید باعث كوتاه یا طولانی تر شدن زمان خواب شود. خواب بیش از حد نیز احتمال دارد نشانه افسردگی باشد.

رختخواب و بالش مناسب، ساعات منظم خواب و بویژه كار نكردن با رایانه ، تماشا نكردن تلویزیون و صحبت نكردن با تلفن همراه قبل از خواب در داشتن خواب راحت بسیار موثر هستند.

هم اكنون نوجوانان كه باید در شبانه روز نه ساعت بخوابند به طور متوسط كمتر از هفت ساعت می خوابند و به همین علت در كلاسهای درس تمركز كافی ندارند. در فرانسه ، چهل درصد نوجوانان در حال تحصیل در بیشتر موارد احساس خستگی می كنند .

پیامد این كم خوابی نیز بداخلاقی و كاهش سطح هوشیاری ، زود خشمی و تحریك پذیری و افسردگی است.

نوجوانانی كه پس از نیمه شب می خوابند بیست و چهار درصد بیشتر از كسانی كه قبل از نیمه شب می خوابند به افسردگی مبتلا می شوند. افرادی كه كم خوابی دارند بیش از پنج دقیقه نمی توانند احساس راحتی داشته باشند و مجبور هستند تكان بخورند ، بلند شوند یا حرف بزنند.

برای اینكه فرد به بی خوابی مبتلا نشود پزشكان توصیه می كنند ساعات خواب منظمی داشته باشند ، در ساعات پایانی روز فعالیت تحریك كننده كمتری داشته باشند و بعد از ساعت بیست از خوردن مواد كافئین دار و ورزش كردن خودداری كنند.
واحد مركزی خبر