صفحهٔ اصلي
گفتار
توصیه‌های سحـری
طرز تغذیه در روزهای روزه


۸ توصیه‌ی سحری

۱- وعده‌ی سحری، معادل ناهاری است كه در روزهای عادی می‌خورید؛ یعنی انواع غذاهای برنجی را می‌توانید در این وعده بگنجانید.
۲- می‌توانید ۱۰ تا ۱۲ قاشق غذاخوری برنج پخته ( البته كمی چرب شده با روغن زیتون یا روغن كانولا ) را همراه انواع خورش‌های سنتی در این وعده میل كنید.
۳- خوردن سالاد دراین وعده، بخشی از آب مورد نیاز بدنتان را تامین خواهد كرد و البته بهتر است كه چاشنی آن، آبلیموی تازه یا سركه بالزامیك و روغن زیتون باشد.
۴- اگر جزو آنهایی هستید كه دراین وعده اشتهای كمی دارند، بهتر است حجم مختصری از غذاهای پركالری و البته مغذی را برای این وعده انتخاب كنید؛ مانند حلیمی كه با كمی كره و دارچین طعم‌دار شده است.
۵- خوردن مخلوط میوه‌های فصل با لبنیاتی مانند شیر و ماست یكی از گزینه‌های مناسب برای شروع این وعده است تا اشتهایتان برای خوردن سحری بیشتر شود.
۶- مصرف نوشابه‌های گازدار و غذاهای شور و پرادویه‌ای مانند انوع فست‌فودها را دراین وعده به كلی فراموش كنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.
۷- بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از تشنگی در طول روزهای روزه‌داری، آب است كه البته می‌توانید آن را با كمی آبلیموی تازه طعم دار كنید.
۸- از مصرف سیر، پیاز و حتی سبزی خوردن در این وعده بپرهیزید تا بوی دهانتان برای اطرافیان، آزاردهنده نباشد.
سلامت