صفحهٔ اصلي
گفتار
پياده روي بهترين ورزش براي ايجاد تراكم استخوان است.



 پیاده روی بهترین ورزش برای ایجاد تراكم استخوان است. مدیر گروه طب فیزیكی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: در بخش پیشگیری توصیه متخصصان طب فیزیكی و توانبخشی این است كه ذخیره استخوانی افراد باید به حداكثر برسد كه لازمه آن تمهیداتی مانند ورزش است. دكتر بیژن با بیان اینكه بهترین ورزش ها در ایجاد تراكم استخوان ورزش هایی هستند كه وزن را تحمل می كنند افزود: این ورزش ها شامل پیاده روی و دویدن است اما ورزش هایی كه با آب سرو كار دارند كمترین تاثیر را در تراكم استخوان دارند ؛بسیاری از افراد جامعه معتقدند كه وقت كافی برای ورزش ندارند اما پیاده روی ساده با كمی سرعت بهترین راه حل است و تاثیر بسزایی در تراكم استخوان دارد . وی توصیه كرد كه ورزش هفته ای چهار بار و هر بار 30 دقیقه پیاده روی می تواند تراكم استخوان را افزایش دهد. وی شایع ترین مشكل بیماران مبتلا به پوكی استخوان را شكستگی دانست و گفت: این بیماران معمولا یك حالت قوز كرده دارند كه در اثر فشردگی در ستون فقرات است .

فروغ افزود: به بیماران دارای پوكی استخوان توصیه می شود برای جلوگیری از افتادن به زمین از كفش هایی استفاده كنند كه این احتمال را كاهش دهد؛ همچنین باید این افراد در بخش های محل زندگی خود مانند حمام و پله تغییراتی را ایجاد كنند كه امكان افتادن به زمین نباشد. وی گفت : شایع ترین عارضه ایجاد درد ناشی از شكستگی است كه باید از ابزارهایی مانند حرارت درمانی و الكتروتراپی استفاده شود ؛همچنین گرفتگی عضلات یكی دیگر از عوارض محسوب می شود كه می توان با روش های مختلف مانند ماساژ درمانی آن را درمان كرد . 
واحد مركزی خبر