صفحهٔ اصلي
همايش ها
اطلاعيه های دفنر فرهنگ اسلامي
گفتار
گزارش كمیسیون اصل ۹۰
زندگانی امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی از ولادت تا رحلت
هجرت به قـم، تحصیل دروس تكمیلى وتدریس علوم اسلامی- امـام خمینـى در سنگـر مبـارزه و قیــام - قیام 15 خرداد - تبعیـد امـام خمینـى از تـركیه به عراق - امـام خمینـى و استمـرار مبـارزه ( 1350 ـ 1356 ) - اوجگیرى انقلاب اسلامى در سال 1356 و قیام مـردم - هجرت امام خمینى از عراق به پاریس - بازگشت امام خمینى به ایران پس از 14 سال تبعیـد - رحلت امام خمینى وصال یار، فراق یاران -زندگى امام به روایت امام
آسيب شناسي انقلاب- حضرت آیت الله خامنه ای
بیانات مقام معظم رهبرى‏ در دیدار شركت كنندگان در همایش آسیب‏شناسى انقلاب‏
ناگفته‌های رهبر انقلاب از آغاز تا انجام نهضت
استقبال از محرم
امت عاشورايى «عاشورا»در متن زندگى شيعه و در عمق باورهاى پاك او جريان داشته و«نهضت كربلا»،در طول چهارده قرن،با كوثرى زلال و عميق،سيراب كننده‏ جانها بوده است. هم اكنون نيز عاشورا،كانونى است كه ميليونها دايره ريز و درشت از ارزشها،احساسها، عاطفه‏ها،خردها و اراده‏ها بر گرد آن مى‏چرخد و پرگارى است كه‏عشق را ترسيم مى‏كند.
مروری بر حضور انبياء در زمين كربلا
مرحوم شوشتری می‌نويسد: ورود به زمين كربلا باعث حزن و رقّت است چنانكه نسبت به جميع انبياء واقع شد چون روايت شده كه همه پيامبران به زيارت كربلا توفيق يافته‌اند: همه انبياء زيارت نمودند آن مقام شريف را و در آن توقف كرده و گفتند: ای زمين تو مكانی پر خير هستی در تو دفن خواهد شد ماه تابان امامت ...
روز شمار قيام كربلا
حوادثى را كه در ارتباط با نهضت عاشورا در شام،مدينه،كوفه،مكه،كربلا و...به ترتيب زمانى اتفاق افتاده است :
ورود امام حسین(ع) به سرزمين كربلا
بدانكه در روز ورود آن حضرت به كربلا خلاف است واصح اقوال آنست كه ورود آن جناب به كربلا در روز دوم محرم الحرام سال شصت و يكم هجرت بوده و چون به آن زمين رسيد پرسيد كه اين زمين چه نام دارد؟
زندگى علمى امام باقر (ع) احمد ترابى
اكنون امام باقر (ع) در زمانى كه افزون بر نيم قرن از رحلت رسول اكرم (ص) گذشته و تنشهاى فكرى و عقيدتى، شدت بيشترى يافته است، مجال مى‏يابد تا با تشكيل حوزه عظيم درسى به تصحيح انديشه‏ها بپردازد.
زندگى اجتماعى امام باقر (ع) نويسنده: احمد ترابى
زندگى امام، آينه تمام نماى زندگى شرافتمندانه انسانهاى موحد و متعالى است.يكى از بارزترين ويژگيهاى امام جامعيت اوست. توجه به علم، او را از اخلاق و فضايل روحى غافل نمى‏سازد و روى آورى به معنويات و عبادت و بندگى، وى را از پرداختن به زندگى مادى و روابط اجتماعى و اصلاح جامعه باز نمى‏دارد . در حالى كه انسانهاى معمولى، در بيشتر زمينه‏ها گرفتار افراط و تفريط مى‏شوند، اگر به زهد و عبادت بپردازند، به عزلت و گوشه‏نشينى كشيده مى‏شوند و اگر به كار و تلاش رو آورند، از انجام بايسته وظايف عبادى و معنوى، دور مى‏مانند
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...